26 april 2019

BVC hembesök

Allmänt

 
Hej,
 
Man får passa på att skriva av sig några rader när bebis sover. Dock är hon otroligt duktig -  en nöjd och belåten bebis som sover, äter och bajsar. Min första vecka som mamma kan jag beskriva som lite luddig, uttrycket "bebisbubbla" har fått en innebörd för mig. Det är väl såklart mycket hormoner i kroppen och lite för lite sömn som gör att jag blir liksom lite dåsig. Jag ska däremot inte klaga på sömnen, hon är mycket duktig att sova och snittar nästan 6 timmar i sträck varje natt vilket känns så skönt. Hoppas det håller i sig.  
 
Igår var BVC på besök hos oss och lilla grodan hade gått upp hela 400g på 5 dagar, skönt att veta att man har nog med mat åt henne. Det var en del saker som skulle gås igenom såklart, och jag tyckte helt ärligt att det var väldigt jobbigt när BVC-sköterskan började ta upp saker som plötslig spädbarnsdöd och andra hemskheter. Jag som försökt att inte tänka på allt elände som finns men i och med att hon drog upp det blev det som en påträngande ångest som vägrade släppa under hela dagen. Såklart är det viktigt att gå igenom sådana saker också men låt oss säga att jag hade en aningens känsloladdad dag igår. Idag känns det mycket bättre tack och lov.
 
Idag har jag varit ned på vårdcentralen och fått mina klamrar bortplockade från såret. Allt såg jättefint ut och hade läkt bra så det var skönt att höra. Äntligen en sak mindre att tänka på, man vill ju bara ha all fokus på bebis. Visst att det gör lite ont ännu, men jag har en känsla av att det kan komma att göra det ett tag. Speciellt obehagligt är det när jag kissar och ska ut med de sista dropparna, då kan det värka en del inuti magen vilket är ganska obehgaligt. Men det ger väl med sig det också hoppas jag.
 
 
 Mitt hjärta♥

Ha nu en fin fredag kväll!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress